Pasport stavby
Pasport stavby
Ať už víte, že ho potřebujete, nebo jste jen dostali požadavek od úřadu, jsme tu pro Vás. Rádi Vám pasport vypracujeme – a pokud tápete, začněme tím, co to vlastně pasport, neboli zjednodušená dokumentace, je, co vše jeho vypracování obnáší a k čemu se Vám může hodit.
Pasport Vám vypracujeme do 14 dní bez nečekaných výdajů, za pevnou cenu 7 000,- Kč za rodinný dům. Pokud potřebujete pasportizovat i vedlejší stavby, tak Vám jejich dokumentaci vypracujeme za sníženou cenu.
Kontaktujte nás (odkaz zde) pro nezávaznou poptávku a bližší informace.
Co je to pasport?
Pasport nemovitosti je zjednodušená dokumentace stávajícího stavu objektu, která slouží jako aktuální přehled o technických a stavebních vlastnostech budovy. Obsahuje základní údaje o dispozici, rozměrech, stavebních materiálech a technickém vybavení, čímž poskytuje ucelený obraz o nemovitosti. Zjednodušená dokumentace je často vyžadován v případech, kdy původní dokumentace již není dostupná nebo pokud došlo ke změnám, které nejsou v souladu s původním plánem. Tento dokument slouží jako spolehlivý podklad pro úřady i vlastníky a pomáhá v různých situacích, od prodeje po plánování rekonstrukcí.
K čemu je potřeba?
Pasport nemovitosti je důležitým nástrojem nejen pro úřady, ale i pro majitele budov. Kromě prodeje nemovitosti, kdy poskytuje kupujícím a bankám přesné informace o stavu budovy, je využíván také k odstranění nesrovnalostí v katastru nemovitostí, které vycházejí najevo například při digitalizaci obcí. Hodí se také jako podklad pro vypracování energetického štítku (PENB). Taktéž pokud chybí původní dokumentace stavby, nebo dokumentace neodpovídá aktuálnímu stavu nemovitosti. Rovněž může nahradit kolaudační rozhodnutí v případech, kdy stavba nebyla nikdy kolaudována, a slouží i k legalizaci černých staveb, typicky drobných přístaveb u rodinných domů.
Dalším důvodem k jeho vypracování je to, že od 1. ledna 2024 má dle stavebního zákona každý vlastník povinnost uchovávat stavební dokumentaci odpovídající aktuálnímu stavu objektu – viz. zákon č. 283/2021 Sb. (odkaz zde)
Jak probíhá celý proces?
Prvním krokem vypracování zjednodušené dokumentace je důkladné zaměření stavby, což je nezbytný podklad pro její správné vypracování. Pokud přesné zaměření ještě nemáte, můžete využít naši samostatnou službu zaměření nemovitosti (odkaz zde). Následně s Vámi projdeme jednoduchý dotazník, který nám poskytne další důležité informace o Vaší nemovitosti. Všechny získané údaje pečlivě zpracujeme a připravíme kompletní dokumentaci dle současné legislativy. Pasport bude vyhotovený do 14 dní a obdržíte ho v přehledné PDF podobě, připravený k dalšímu využití dle Vašich potřeb.
Kolik stojí jeho vypracování?
Abychom Vám zajistili co největší přehlednost a transparentnost v celém procesu, nabízíme vypracování pasportu za pevnou paušální cenu. Díky tomu budete hned od začátku přesně vědět, jaké náklady Vás čekají, bez dalších nečekaných výdajů.
Cena za typický rodinný dům je 7 000,- Kč
Ten poznáte podle toho, že má:
- max. 1 podzemní podlaží
- max. 2 nadzemní podlaží
- max. 1 obytné podkroví
- max. užitná plocha 130 m2
Pokud se jedná o menší stavbu, je i nižší cena 2 500,- Kč
Tu poznáte podle toho, že má:
- max. 1 podzemní podlaží
- max. 1 nadzemní podlaží
- max. 1 obytné podkroví
- max. užitná plocha 45 m2
Pokud je potřeba dokumentace i přístavby u daného objektu, nabízíme její vypracování za sníženou cenu 1 000,- Kč za jednu drobnou stavbu.